US

US

Sunday, 21 June 2015

Ramadhan, waktu untuk memanas

Assalammualaikum, salam ramadhan.. hehe.. ramadhan kedua CK sambut kat KL.. tapi kali nie kat puchong sebelum nie shah alam.
Alhamdulillah dah pose ke 4.. yeaa.. masih bertahan.. ape yg lain ramadhan kali nie CK dekat rmh sewa yg dekat lagi dgn opis… semua dah ada kecuali dapur.. maklumla.. org bujang satu-satunya malas CK nk pikir ialah dapur sbb jarang masak.. haha

Lagipon balik pon da mlm.. kekadang mkn biskut je sbb da lewat tak elok mkan berat2..
But.. bile ramadhan dah tiba gelabah la.. sbb nk makan mcm mne time sahur…
Kalo kt shah alam dh ad dapur.. bangun pagi campak2.. mcm ketuk2 ramadhan panas kan lauk.. senang.. haha… tapi kali nie lagi senang..

CK bli microwave aje.. slalu bulan pose CK bli 2 main menu.. bli siap2.. satu untuk berbuke.. satu for sahur.. senang.. mcm nie la org bujang.. bini xde nak masak.. hahaha..
Pkai microwave nie mudah.. bli bekas yang tahan dier.. pastu set pada suhu dan masa pemanasan.. taraaa… siap panas.. senang ajo.. hehe

 Terasa diri kurang mude bile pilih2.. microwave nie.. hahaha


 ada gaya mcm laki nk bli kt bini dier tak ??


muke budak happy.. gile ko usung.. bende tu 13kg.. hahahaha..

Memula.. rmi gak argue nape xdapo aje.. sbb lagi murah.. tp kalo tengok selalu kite nak panaskan lauk terutama yang goreng2 susah la.. kne tambah ‘minyak’ sebab tak nak melekit.. minyak ye.. which is unhealthy.. tak baguskan.. dah la dalam makanan tu da berminyak.. korang tambah lagi minyak.. ayoo..

Tp ape2 pon ikot care masing2.. makan.. kne jage..walaupon ramadhan.. jgn nk lahap semua… CK g bazaar pon budget RM10 ( 1 buke + 1 sahur).. kalo weekend je leh tambah kuih2.. tp slalu da kenyang… rutin CK time pose pon da kene tune skit.. g gym lepas terawih dan gym pon xlame dalam 45min minimum aje.. dlu 1 jam.. ye la terawih abis da pkul 10.. g gym dlm 11lebih sampi rumah..
Siap2 tido nk bangun sahur..  Anyway, slamat berpose semua..


p/s sedey kekadang kite dpt tahu kawan kite ponteng pose dgn sengaja.. da tego tp xendah.. doa2 la dia berubah =(

4 comments:

Azlinda Azman said...

Hi assalamualaikum ...blogwalking. Jemput join giveaway dari EFG. ;) http://www.azlindaalin.com/2015/06/giveaway-efg-mega-raya-2015-rm3100.html?m=1

yoorin melacolea said...

hehe..CK kalau tak nak melekit2 berminyak beli je pemanggang ajaib atau pon non stick pan.. memang tak payah tambah minyak kalau nak panas kan lauk.. nak basuh pon senang tak yah sental2 pakai berus.. nak masak tak payah pakai minyak pon okey..

fizafantagirO said...

Mak jemah sangat pikul plastik tu.haha

CiKaLi said...

Azlinda : alaaaaa.. sy baru perasan komen

Yoorin : tu kalo.. ad dapur.. rumah bujang nie.. dapor gas pon xde.. hehe

Fiza : Mak Jemah tewas dengan I tau..

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

.